Resimleyen: Reza Dalvand
Çeviren: Mojgan Dolatabadi
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 6 +
Boyutları: 32 sayfa, 21 x 28 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-80327-3-6
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺95,00 Orijinal fiyat: ₺95,00.₺47,50Şu andaki fiyat: ₺47,50.
Sorgusuzca itaat etmesi, ailenin kurallarına boyun eğip kendisi için belirlenen kalıplara girmesi beklenen bir çocuk ve onun bu soruna karşı verdiği masum, çocukça ve aynı zamanda hınzırca bir yanıt!
Apti’nin ailesi şampiyonlardan geçilmiyor. Ailenin tüm üyeleri başarılı sporcular. Bizim Apti’nin ise hiç o taraklarda bezi yok! Gelgelelim aile fertleri ille de Apti’yi şampiyon yapma konusunda kararlılar. Hele babası… İyi de, Apti’nin şampiyon olmak, şampiyon gibi davranmak arzusu var mı bakalım? O ailesine bu yönüyle benzemek istemiyor ki!
Apti’nin Beni adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Apti’nin Beni adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Resimleyen: Reza Dalvand
Çeviren: Mojgan Dolatabadi
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 6 +
Boyutları: 32 sayfa, 21 x 28 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-80327-3-6
APTİ’NİN BENİ
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Hak, özgürlükler, bireysel farklılıklar, fiziksel görüntü, sanat, spor.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Ahlak, alçak gönüllülük, azim, sabır, aile, insan ilişkileri, bireysel farklılıklar, hayat becerileri, toplumsal kurallar, aile iletişimi, iletişim becerileri, insanlarla iletişim, bireysel haklar, çocuk hakları, hayal, keşif, merak.
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL GELİŞİM
K1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
G2 Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
K17 Neden-sonuç ilişkisi kurar.
G1 Bir olayın olası nedenlerini söyler.
G2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
K18 Zamanla ilgili kavramları açıklar.
G1 Olayları oluş zamanına göre sıralar.
G2 Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
G3 Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
K19 Problem durumlarına çözüm üretir.
G1 Problemi söyler.
G2 Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
G3 Çözüm yollarından birini seçer.
G4 Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
G5 Seçtiği çözüm yolunu dener.
G6 Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
G7 Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
DİL GELİŞİMİ
K7 Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
G1 Sözel yönergeleri yerine getirir.
G2 Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
G3 Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
K8 Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
G1 Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
G2 Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
G3 Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
G4 Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
K10 Görsel materyalleri okur.
G1 Görsel materyalleri inceler.
G2 Görsel materyalleri açıklar.
G3 Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
G4 Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
G5 Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
K11 Okuma farkındalığı gösterir.
G1 Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur.
G2 Yetişkinden kendisine kitap okumasını ister.
G3 Okumayı taklit eder.
G4 Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar.
SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM
K1 Kendisine ait özellikleri tanıtır.
G1 Adını/soyadını söyler.
G2 Yaşını söyler.
G3 Fiziksel özelliklerini söyler.
G4 Duyuşsal özelliklerini söyler.
K2 Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
G1 Anne/babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.
G2 Anne/babasının saç rengi, boyu, göz rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.
G3 Teyze/amca gibi yakın akrabalarının isimlerini söyler.
K3 Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
G1 Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
G2 Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
G3 Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
K4 Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
G1 Başkalarının duygularını söyler.
G2 Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
G3 Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K5 Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
G1 Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
G2 Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
K6 Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
G1 Haklarını söyler.
G2 Başkalarının hakları olduğunu söyler.
G3 Haksızlığa uğradığında tepki verir.
G4 Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.
K7 Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
G1 Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
G2 Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
K8 Farklılıklara saygı gösterir.
G1 Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
G2 İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
G3 Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
K9 Farklı kültürel özellikleri açıklar.
G1 Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
G2 Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.
G3 Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.
K10 Sorumluluklarını yerine getirir.
G1 Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
G2 Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
G3 Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.
K13 Estetik değerleri korur.
G1 Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.
G2 Çevresini farklı biçimlerde düzenler.
G3 Çevredeki güzelliklere değer verir.
K14 Sanat eserlerinin değerini fark eder.
G1 Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.
G2 Sanat eserleri ile ilgili duygularını açıklar.
G3 Sanat eserlerinin korunmasına özen gösterir.
K15 Kendine güvenir.
G1 Kendine ait beğendiği ve beğenmediği özelliklerini söyler.
G2 Grup önünde kendini ifade eder.
G3 Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.
G4 Gerektiğinde liderliği üstlenir.
K16 Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.
G1 Toplumda farklı rol ve görevlere sahip kişiler olduğunu söyler.
G2 Aynı kişinin farklı rol ve görevleri olduğunu söyler.
K17 Başkalarıyla sorunlarını çözer.
G1 Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
G2 Arkadaşlarıyla sorunlarını çözemediği zamanlarda yetişkinlerden yardım ister.
G3 Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN