Resimleyen: Polly Noakes
Çeviren: Alis Bedikyan
Türü: Çağdaş Dünya Edebiyatı
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 32 sayfa, 24 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2020
ISBN: 978-605-06314-0-1
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺85,00 Original price was: ₺85,00.₺55,25Current price is: ₺55,25.
Her çocuk karanlıkta parlayan bir yıldız… Işığını, enerjisini çevreye yansıtmasına, daha da önemlisi kendi içini aydınlatmasına olanak sağlamak, bunun için onu yüreklendirmek gerekiyor.
Bu kitap çocuklara ve yetişkinlere, “Hayal kurmaktan, doğrusu neyse dile getirmekten ve kendiniz gibi olmaktan sakın vazgeçmeyin,” diyor.
“Cesur Ol Kendin Ol” çok az metinle, kısacık basit cümlelerle, hayata, varoluşa dair önemli ipuçları ortaya koyuyor. Özgür düşünmek, özsaygı, yardımseverlik, iyimserlik, çevre dostu olmak gibi… Bütün bu kavramların merkezinde ise kendine güvenmek, cesur olmak var.
Cesur Ol Kendin Ol adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Cesur Ol Kendin Ol adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Resimleyen: Polly Noakes
Çeviren: Alis Bedikyan
Türü: Çağdaş Dünya Edebiyatı
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 32 sayfa, 24 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2020
ISBN: 978-605-06314-0-1
CESUR OL KENDİN OL
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Erdemler, İletişim, Çocuk Dünyası.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Azim, vicdanlı olmak, yardımlaşma, bireysel farklılıklar, hayat becerileri, kardeşlik, toplumsal kurallar, heyecan, aile iletişimi, merhamet, saygı, sevgi, oyun, dostluk, paylaşma, dayanışma, arkadaşlık, eğlenme.
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL GELİŞİM
K1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
G2 Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
K3 Algıladıklarını hatırlar.
G1 Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
G2 Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
K10 Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
G1 Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
K13 Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
G1 Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
G2 Gösterilen sembolün anlamını söyler.
K17 Neden-sonuç ilişkisi kurar.
G1 Bir olayın olası nedenlerini söyler.
G2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
K18 Zamanla ilgili kavramları açıklar.
G1 Olayları oluş zamanına göre sıralar.
G2 Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
G3 Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
K19 Problem durumlarına çözüm üretir.
G1 Problemi söyler.
G2 Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
G3 Çözüm yollarından birini seçer.
G4 Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
G5 Seçtiği çözüm yolunu dener.
G6 Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
G7 Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
DİL GELİŞİMİ
K6 Sözcük dağarcığını geliştirir.
G1 Dinlediklerinde beni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
G2 Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
G3 Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
K10 Görsel materyalleri okur.
G1 Görsel materyalleri inceler.
G2 Görsel materyalleri açıklar.
G3 Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
G4 Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
G5 Görsel materyalleri kullanacak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM
K4 Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
G1 Başkalarının duygularını söyler.
G2 Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
G3 Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K5 Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
G1 Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
G2 Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
K6 Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
G1 Haklarını söyler.
G2 Başkalarının hakları olduğunu söyler.
G3 Haksızlığa uğradığında tepki verir.
G4 Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.
K8 Farklılıklara saygı gösterir.
G1 Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
G2 İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
G3 Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
K9 Farklı kültürel özellikleri açıklar.
G1 Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
G2 Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.
G3 Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN