Yazan: Dilhan Hız
Resimleyen: Gözde Eyce
Türü: Masal
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 36 sayfa, 20 x 25 cm
İlk Basım: İstanbul 2020
ISBN: 978-605-06314-4-9
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺65,00 Orijinal fiyat: ₺65,00.₺42,25Şu andaki fiyat: ₺42,25.
“İğrenç” bir sebze çorbası nefis bir krep haline dönüşebilir mi sizce?
Dönüşür, hem de nasıl! Minik yaramaz bazı yemeklerden köşe bucak kaçsa da, kararlı ve yaratıcı bir ebeveynin elinden hiçbir şey kaçmaz! Anne ve babalar sihir yapmayı iyi bilir. İnat etmez, zorlamaz, bağırıp çağırmaz, bütün ezberi bozar, tatlılıkla fetheder.
GUURRRRR! Bu Ses de Ne? adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
GURRRRR! Bu Ses de Ne? adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Yazan: Dilhan Hız
Resimleyen: Gözde Eyce
Türü: Masal
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 36 sayfa, 20 x 25 cm
İlk Basım: İstanbul 2020
ISBN: 978-605-06314-4-9
Guurrrrr! Bu Ses de Ne?
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
İletişim, kişisel gelişim, zaman ve mekân, sağlık.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Beslenme, sevgi, aile, hayat becerileri, aile iletişimi, heyecan, kaygı, çocuk kültürü, keşif, merak.
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL GELİŞİM
K1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
G2 Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
K3 Algıladıklarını hatırlar.
G1 Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
G2 Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
K10 Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
G1 Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
K13 Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
G1 Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
G2 Gösterilen sembolün anlamını söyler.
K17 Neden-sonuç ilişkisi kurar.
G1 Bir olayın olası nedenlerini söyler.
G2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
K18 Zamanla ilgili kavramları açıklar.
G1 Olayları oluş zamanına göre sıralar.
G2 Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
G3 Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
K19 Problem durumlarına çözüm üretir.
G1 Problemi söyler.
G2 Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
G3 Çözüm yollarından birini seçer.
G4 Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
G5 Seçtiği çözüm yolunu dener.
G6 Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
G7 Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
DİL GELİŞİMİ
K6 Sözcük dağarcığını geliştirir.
G1 Dinlediklerinde beni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
G2 Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
G3 Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
K10 Görsel materyalleri okur.
G1 Görsel materyalleri inceler.
G2 Görsel materyalleri açıklar.
G3 Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
G4 Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
G5 Görsel materyalleri kullanacak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM
K4 Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
G1 Başkalarının duygularını söyler.
G2 Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
G3 Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K5 Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
G1 Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
G2 Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
1.SINIF
T.1.3. OKUMA
Okumaya Hazırlık
T.1.3.1. Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır.
Kitabın ön kapak, arka kapak ve içeriği hakkında kısaca bilgi verilir.
T.1.3.2. Harfi tanır ve seslendirir.
T.1.3.3. Hece ve kelimeleri okur.a
T.1.3.4. Basit ve kısa cümleleri okur.
T.1.3.5. Kısa metinleri okur.
Akıcı Okuma
T.1.3.6. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
T.1.3.8. Şiir okur.
Kısa şiirleri ve İstiklâl Marşı’nın ilk iki kıtasını okumaları sağlanır.
T.1.3.9. Görsellerden hareketle kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
Kelime haritası, kelime kartları ve benzer araçlardan yararlanılır.
T.1.3.10. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
T.1.3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.
Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Anlama
T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.14. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin içeriğini tahmin eder.
T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.16. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
T.1.3.17. Metnin konusunu belirler.
T.1.3.18. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
T.1.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
T.1.4. YAZMA
T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.
Yazma materyalleri hakkında kısa bilgi verilerek uygun biçimde kullanılması sağlanır.
T.1.4.2. Harfleri tekniğine uygun yazar.
T.1.4.3. Hece ve kelimeler yazar.
T.1.4.4. Rakamları tekniğine uygun yazar.
T.1.4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
T.1.4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.
T.1.4.7. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır.
T.1.4.8. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun şekilde kullanır.
T.1.4.9. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.
T.1.4.10. Yazdıklarını gözden geçirir.
Öğrencilerin yazdıklarını harf hatası, harf ve hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirmeleri ve düzenlemeleri sağlanır.
T.1.4.11. Yazdıklarını paylaşır.
Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir.
Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
T.1.4.12. Yazma çalışmaları yapar.
T.1.4.13. Yazma stratejilerini uygular.
2.SINIF
Okuma T.2.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. Okuma materyallerindeki içindekiler ve sözlük bölümleri tanıtılarak işlevlerine değinilir.
Okuma T.2.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular. Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.2.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder.
Anlama T.2.3.10. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.11. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama 2.3.12. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılmasına dikkat edilir.
Anlama T.2.3.13. Okuduğu metnin konusunu belirler.
Anlama T.2.3.14. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.15. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.2.3.16. Metin türlerini tanır. Örneklerle desteklenerek düzyazı ve şiir hakkında kısa bilgi verilir.
Anlama T.2.3.17. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. Metnin şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Anlama T.2.3.18. Yazılı yönergeleri kavrar. Görsellerle desteklenerek kısa ve basit yemek tarifleri ile çocuk oyunları yönergelerinden faydalanılır.
Yazma T.2.4.1. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
Yazma T.2.4.2. Şiir yazar.
Yazma T.2.4.3. Kısa metinler yazar.
Yazma T.2.4.4. Kısa yönergeler yazar. Öğrencilerin basit yemek tarifi ile çocuk oyunu yönergeleri yazmaları sağlanır.
Yazma T.2.4.5. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.
Yazma T.2.4.6. Formları yönergelerine uygun doldurur. Kimlik bilgilerini (adı, soyadı, doğum yeri, doğum tarihi vb.) içeren formları doldurmaları sağlanır.
Yazma T.2.4.7. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.2.4.8. Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
Yazma T.2.4.9. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır.
Yazma T.2.4.10. Yazdıklarını düzenler. Öğrencilerin yazdıklarını harf hatası, hece eksikliği ile yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirmeleri ve düzenlemeleri sağlanır.
Yazma T.2.4.11. Yazdıklarını paylaşır. Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
Yazma T.2.4.12. Yazma çalışmaları yapar.
Yazma T.2.4.13. Soru ekini kuralına uygun yazar.
Yazma T.2.4.14. Yazma stratejilerini uygular.
Yaş Grubu | |
---|---|
Tür | |
Tema | Aile, Birey-toplum, Duygular, Hak ve özgürlükler, Sağlık, Yaratıcı düşünme |
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN