Çeviren: Ayşen Gür
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 40 sayfa, 29 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2018
ISBN: 978-605-68931-3-1
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺85,00 Orijinal fiyat: ₺85,00.₺55,25Şu andaki fiyat: ₺55,25.
Şu Kırmızı Başlıklı Kız’ın başına gelmeyen kalmadı! Bu kez karşısına avlanmaktan hiç hoşlanmayan tuhaf bir kurt çıkıyor. Bizim kurt çok tuhaf, çünkü köklerle ve bitkilerle beslenmeyi yeğliyor. Ormandaki başka hayvanları yemektense onlarla oyun oynamaktan hoşlanıyor. Ailesi ve arkadaşları tarafından dışlandığı için üzüntü içinde, ama her şeye rağmen yüreğinin sesini dinliyor. Derken bir gün, tam karar değiştirmeye hazırlanırken… kırmızı başlıklı kızın sepetinde taşıdığı frambuazlı pastanın kokusu aklını başından alıyor.
Daha önce hiç anlatılmamış şaşırtıcı bir masala hazır olun. Nefis bir pasta tarifi de cabası…
Kırmızı Başlıklı Kız ve Vejetaryen Kurt adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Kırmızı Başlıklı Kız ve Vejetaryen Kurt adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Çeviren: Ayşen Gür
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 40 sayfa, 29 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2018
ISBN: 978-605-68931-3-1
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ VE VEJETARYEN KURT
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Erdemler, Doğa ve Evren, İletişim.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Aile iletişimi, merhamet, saygı, sevgi.
KAZANIMLAR
1.SINIF
T.1.3. OKUMA
Okumaya Hazırlık
T.1.3.1. Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır.
Kitabın ön kapak, arka kapak ve içeriği hakkında kısaca bilgi verilir.
T.1.3.2. Harfi tanır ve seslendirir.
T.1.3.3. Hece ve kelimeleri okur.
T.1.3.4. Basit ve kısa cümleleri okur.
T.1.3.5. Kısa metinleri okur.
Akıcı Okuma
T.1.3.6. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
T.1.3.8. Şiir okur.
Kısa şiirleri ve İstiklâl Marşı’nın ilk iki kıtasını okumaları sağlanır.
T.1.3.9. Görsellerden hareketle kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
Kelime haritası, kelime kartları ve benzer araçlardan yararlanılır.
T.1.3.10. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
T.1.3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.
Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Anlama
T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.14. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin içeriğini tahmin eder.
T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.16. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
T.1.3.17. Metnin konusunu belirler.
T.1.3.18. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
T.1.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
T.1.4. YAZMA
T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.
Yazma materyalleri hakkında kısa bilgi verilerek uygun biçimde kullanılması sağlanır.
T.1.4.2. Harfleri tekniğine uygun yazar.
T.1.4.3. Hece ve kelimeler yazar.
T.1.4.4. Rakamları tekniğine uygun yazar.
T.1.4.5. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
T.1.4.6. Görsellerle ilgili kelime ve cümleler yazar.
T.1.4.7. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır.
T.1.4.8. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun şekilde kullanır.
T.1.4.9. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.
T.1.4.10. Yazdıklarını gözden geçirir.
Öğrencilerin yazdıklarını harf hatası, harf ve hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirmeleri ve düzenlemeleri sağlanır.
T.1.4.11. Yazdıklarını paylaşır.
Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir.
Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
T.1.4.12. Yazma çalışmaları yapar.
T.1.4.13. Yazma stratejilerini uygular.
2.SINIF
Okuma T.2.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. Okuma materyallerindeki içindekiler ve sözlük bölümleri tanıtılarak işlevlerine değinilir.
Okuma T.2.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular. Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.2.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder.
Anlama T.2.3.10. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.11. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama 2.3.12. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılmasına dikkat edilir.
Anlama T.2.3.13. Okuduğu metnin konusunu belirler.
Anlama T.2.3.14. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.15. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.2.3.16. Metin türlerini tanır. Örneklerle desteklenerek düzyazı ve şiir hakkında kısa bilgi verilir.
Anlama T.2.3.17. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. Metnin şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Anlama T.2.3.18. Yazılı yönergeleri kavrar. Görsellerle desteklenerek kısa ve basit yemek tarifleri ile çocuk oyunları yönergelerinden faydalanılır.
Yazma T.2.4.1. Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
Yazma T.2.4.2. Şiir yazar.
Yazma T.2.4.3. Kısa metinler yazar.
Yazma T.2.4.4. Kısa yönergeler yazar. Öğrencilerin basit yemek tarifi ile çocuk oyunu yönergeleri yazmaları sağlanır.
Yazma T.2.4.5. Yazılarını görsel unsurlarla destekler.
Yazma T.2.4.6. Formları yönergelerine uygun doldurur. Kimlik bilgilerini (adı, soyadı, doğum yeri, doğum tarihi vb.) içeren formları doldurmaları sağlanır.
Yazma T.2.4.7. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.2.4.8. Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
Yazma T.2.4.9. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır.
Yazma T.2.4.10. Yazdıklarını düzenler. Öğrencilerin yazdıklarını harf hatası, hece eksikliği ile yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçirmeleri ve düzenlemeleri sağlanır.
Yazma T.2.4.11. Yazdıklarını paylaşır. Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir. Öğrencilere yazdıklarını sınıf içinde okumaları konusunda ısrar edilmemelidir.
Yazma T.2.4.12. Yazma çalışmaları yapar.
Yazma T.2.4.13. Soru ekini kuralına uygun yazar.
Yazma T.2.4.14. Yazma stratejilerini uygular.
3.SINIF
Okuma T.3.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. Okuma materyallerindeki içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri tanıtılarak kısaca işlevlerine değinilir.
Okuma T.3.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Okuma T.3.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Okuma T.3.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.3.3.6. Okuma stratejilerini uygular. Öğrencilerin sesli, sessiz ve tahmin ederek okuma yapmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.3.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.3.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.3.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.3.3.10. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
Anlama T.3.3.11. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.3.3.12. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama T.3.3.13. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır.
Anlama T.3.3.14. Okuduğu metnin konusunu belirler.
Anlama T.3.3.15. Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Anlama T.3.3.16. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.3.3.17. Metinle ilgili sorular sorar.
Anlama T.3.3.18. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. Metnin olay örgüsü, mekân, şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Anlama T.3.3.19. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.3.3.20. Metin türlerini ayırt eder. Hikâye edici, bilgilendirici metin ve şiir hakkında örneklerden yararlanılarak genel kısa bilgiler verilir.
Anlama T.3.3.21. Metinleri oluşturan ögeleri tanır.
Anlama T.3.3.22. Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
Anlama T.3.3.23. Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
Anlama T.3.3.24. Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.
Anlama T.3.3.25. Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. Görsel ve konu arasındaki ilişki vurgulanır.
Anlama T.3.3.26. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
Anlama T.3.3.27. Yazılı yönergeleri kavrar. Harita, ilan, afiş, ürün etiketi, kullanım kılavuzu gibi materyallerden faydalanılır.
Anlama T.3.3.28. Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
Yazma T.3.4.2. Kısa metinler yazar.
Yazma T.3.4.3. Hikâye edici metin yazar.
Yazma T.3.4.4. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.3.4.5. Kısa yönergeler yazar. Öğrencilerin basit bir etkinlik ve çocuk oyunu yönergesi yazmaları sağlanır.
Yazma T.3.4.6. Formları yönergelerine uygun doldurur.
Yazma T.3.4.7. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
Yazma T.3.4.8. Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
Yazma T.3.4.9. Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim ve görseller kullanır.
Yazma T.3.4.10. Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar.
Yazma T.3.4.11. Yazdıklarını düzenler.
Yapılacak düzenleme çalışması sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
Yazma T.3.4.12. Yazdıklarını paylaşır. Öğrenciler yazdıklarını sınıf içinde okumaları, okul veya sınıf panosunda sergilemeleri için teşvik edilir.
Yazma T.3.4.13. Harfleri yapısal özelliklerine uygun yazar.
Öğrencilerin yazılarında harfleri asli ve ilave unsurlarına dikkat ederek yazmaları sağlanır.
Yazma T.3.4.14. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. Öğrencilerin yazılarında kelimeler arasında uygun boşlukları bırakarak özenli, okunaklı ve düzgün yazmaları sağlanır.
Yazma T.3.4.15. Harflerin yapısal özelliklerine uygun kısa metinler yazar. Serbest veya bakarak kısa metinler yazmaları sağlanır.
Yazma T.3.4.16. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Yazma T.3.4.17. Yazma stratejilerini uygular.
Yaş Grubu | |
---|---|
Tür | |
Tema | Aile, Arkadaşlık, Birey-toplum, Değerlerimiz, Doğa ve Çevre, Duygular, Farklılıklara Saygı, Hak ve özgürlükler, İletişim Becerileri |
ISBN | 978-605-68931-3-1 |
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN