Resimleyen: Marjan Vafaeian
Çeviren: Esra Özilhan Çiftci
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 6 +
Boyutları: 40 sayfa, 24 x 28 cm
ISBN: 978-605-68931-8-6
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺85.00 Orijinal fiyat: ₺85.00.₺55.25Şu andaki fiyat: ₺55.25.
Dünyanın dört bir köşesinde, birbirinden farklı pek çok Külkedisi masalı var. Ama bu, en eskilerinden biri… Nil Nehri’nin Külkedisi, 2.000 yıllık “Mısırlı Külkedisi” efsanesinden uyarlanmış bir masal. Üstelik kahramanlarımızdan biri de Ezop!
Al yanaklı, kızıl saçlı güzel Rhodopis Yunanistan’dan kaçırılıp Mısır’a götürülür ve köle olarak satılır. Ailesinden ayrıldığı için üzüntülüdür, ama güçlü olmasını bilir, “yıkılmayacağım!” der. Bir gün Şahin Başlı Horus Rhodopis’in işlemeli, kırmızı terliğini kapıp Firavun’un evine, Memfis’teki büyük saraya uçar. Veee…
Nil Nehri’nin Külkedisi adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Nil Nehri’nin Külkedisi adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Resimleyen: Marjan Vafaeian
Çeviren: Esra Özilhan Çiftci
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 6 +
Boyutları: 40 sayfa, 24 x 28 cm
ISBN: 978-605-68931-8-6
NİL NEHRİ’NİN KÜLKEDİSİ
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Erdemler, doğa ve evren, iletişim.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Aile iletişimi, merhamet, saygı, sevgi, oyun, dostluk, paylaşma, dayanışma, arkadaşlık.
KAZANIMLAR
1.SINIF
T.1.3. OKUMA
Okumaya Hazırlık
T.1.3.1. Okuma materyalindeki temel bölümleri tanır.
Kitabın ön kapak, arka kapak ve içeriği hakkında kısaca bilgi verilir.
T.1.3.2. Harfi tanır ve seslendirir.
T.1.3.3. Hece ve kelimeleri okur.
T.1.3.4. Basit ve kısa cümleleri okur.
T.1.3.5. Kısa metinleri okur.
Akıcı Okuma
T.1.3.6. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
T.1.3.8. Şiir okur.
T.1.3.10. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
T.1.3.11. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.
Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Anlama
T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.14. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin içeriğini tahmin eder.
T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.
T.1.3.16. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
T.1.3.17. Metnin konusunu belirler.
T.1.3.18. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
T.1.3.19. Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar.
2.SINIF
Okuma T.2.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. Okuma materyallerindeki içindekiler ve sözlük bölümleri tanıtılarak işlevlerine değinilir.
Okuma T.2.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Okuma T.2.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular. Öğrencilerin sesli ve sessiz okuma yapmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.2.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve anlamlarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.2.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder.
Anlama T.2.3.10. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.11. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama 2.3.12. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılmasına dikkat edilir.
Anlama T.2.3.13. Okuduğu metnin konusunu belirler.
Anlama T.2.3.14. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.2.3.15. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.2.3.16. Metin türlerini tanır. Örneklerle desteklenerek düzyazı ve şiir hakkında kısa bilgi verilir.
Anlama T.2.3.17. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. Metnin şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinir.
3.SINIF
Okuma T.3.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. Okuma materyallerindeki içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri tanıtılarak kısaca işlevlerine değinilir.
Okuma T.3.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
Okuma T.3.3.3. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.
Okuma T.3.3.5. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.3.3.6. Okuma stratejilerini uygular. Öğrencilerin sesli, sessiz ve tahmin ederek okuma yapmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.3.3.7. Görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder.
Söz Varlığı T.3.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.3.3.9. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.3.3.10. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
Anlama T.3.3.11. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.3.3.12. Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama T.3.3.13. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. Olayların oluş sırasına göre anlatılması sağlanır.
Anlama T.3.3.14. Okuduğu metnin konusunu belirler.
Anlama T.3.3.15. Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Anlama T.3.3.16. Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.3.3.17. Metinle ilgili sorular sorar.
Anlama T.3.3.18. Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. Metnin olay örgüsü, mekân, şahıs ve varlık kadrosu unsurlarına değinilir.
Anlama T.3.3.19. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.3.3.20. Metin türlerini ayırt eder. Hikâye edici, bilgilendirici metin ve şiir hakkında örneklerden yararlanılarak genel kısa bilgiler verilir.
Anlama T.3.3.21. Metinleri oluşturan ögeleri tanır.
Anlama T.3.3.22. Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar.
Anlama T.3.3.23. Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder.
Anlama T.3.3.24. Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.
Anlama T.3.3.25. Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. Görsel ve konu arasındaki ilişki vurgulanır.
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN