
Resimleyen: Cate James
Çeviren: Sima Özkan
Türü: Efsaneler
Yaş Grubu: 10 +
Boyutları: 64 sayfa, ciltli, 22 x 27 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-68931-9-3
Bunları da sevebilirsiniz

549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺95.00 Orijinal fiyat: ₺95.00.₺61.75Şu andaki fiyat: ₺61.75.
“Viking Hikâyeleri”nde çılgın savaşçılar ve kahramanlar, canavarlar ve zombiler, merak dolu serüvenler var. Ve tabii pek çok da sihir!
Kahraman olmaya karar veren ve ejderhayı mükemmel kılıcıyla değil asıl olarak zekâsıyla yenen Sigrud, terk edilmiş bir bebeği evlat edinerek savaşmaktan vazgeçen vahşi Viking savaşçısı, Kolomb’dan önce Amerika’yı keşfeden serüven meraklısı Vikingler, bir çiftliği birbirine katan inatçı zombi ve ötekiler… Toplam 11 hikâye ve hepsi Viking destanlarından yola çıkılarak yeniden yazılmış.
Viking Hikâyeleri adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Viking Hikâyeleri adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Resimleyen: Cate James
Çeviren: Sima Özkan
Türü: Efsaneler
Yaş Grubu: 10 +
Boyutları: 64 sayfa, ciltli, 22 x 27 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-68931-9-3
VİKİNG HİKÂYELERİ
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Erdemler, birey ve toplum, iletişim, kişisel gelişim, zaman ve mekân, duygular, doğa ve evren.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Ahlak, alçak gönüllülük, azim, cömertlik, dayanışma, dostluk, dürüstlük, güven, iyilikseverlik, sabır, sadakat, saygı, sevgi, vefa, vicdanlı olmak, yardımlaşma, bireysel farklılıklar, dayanışma, empati, eşitlik, hayat becerileri, kardeşlik, komşuluk ilişkileri, aile iletişimi, etkili iletişim, iletişim becerileri, insanlarla iletişim, başarı, çalışkanlık, çatışma yönetimi, empati, girişimcilik, karar verme, kendini tanıma, kişilik tipleri, öz denetim, öz eleştiri, öz güven, öz saygı, sorumluluk, sosyal gelişim, merak duygusu, bağışlama, beğenme, duygu yönetimi, heyecan, kaygı, kıskançlık, korku, mutluluk, özlem, sevgi, umut, üzüntü, veda, yalnızlık, dünya, evren, gece, gezegenler, gündüz, hayvanlar, zaman bilinci, özgürlük, paylaşma, sorumluluk, üretme, eğlence, keşif, merak.
KAZANIMLAR
5.SINIF
Okuma T.5.3.1. Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
Okuma T.5.3.2. Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.
Okuma T.5.3.3. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.5.3.4. Okuma stratejilerini kullanır.
Söz Varlığı T.5.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Söz Varlığı T.5.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
Söz Varlığı T.5.3.7. Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.5.3.8. Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur.
Söz Varlığı T.5.3.9. Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.
Söz Varlığı T.5.3.10. Kökleri ve ekleri ayırt eder.
Anlama T.5.3.12. Metin türlerini ayırt eder. Hikâye, fabl, masal, haber metni türleri tanıtılır. Metin türleri ile ilgili ayrıntılı bilgi verilmez.
Anlama T.5.3.13. Okuduklarını özetler.
Anlama T.5.3.14. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
Anlama T.5.3.15. Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
Anlama T.5.3.16. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı vb. gibi hikâye unsurları üzerinde durulur.
Anlama T.5.3.17. Metni yorumlar.
Anlama T.5.3.18. Metinle ilgili sorular sorar.
Anlama T.5.3.19. Metinle ilgili sorulara cevap verir.
Anlama T.5.3.20. Metnin konusunu belirler.
Anlama T.5.3.21. Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. T.5.3.22. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.5.3.23. Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar.
Anlama T.5.3.24. Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.5.3.25. Medya metinlerini değerlendirir. İnternet, sinema ve televizyonun verdiği iletileri değerlendirmeleri sağlanır.
Anlama T.5.3.26. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. Ama, fakat, ancak ve lakin ifadeleri üzerinde durulur.
Anlama T.5.3.27. Metinler arasında karşılaştırma yapar. Metinleri biçim ve tür gibi açılardan karşılaştırmaları sağlanır.
Anlama T.5.3.30. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
Anlama T.5.3.31. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma, nesnel ve öznel çıkarımlar üzerinde durulur.
Anlama T.5.3.32. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. Benzetme (teşbih) ve kişileştirme (teşhis) söz sanatları verilir.
Anlama T.5.3.33. Okuduğu metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri ayırt eder.
Anlama T.5.3.34. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
Yazma T.5.4.2. Bilgilendirici metin yazar.
Yazma T.5.4.3. Hikâye edici metin yazar.
Yazma T.5.4.4. Yazma stratejilerini uygular.
Yazma T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
Yazma T.5.4.6. Bir işin işlem basamaklarını yazar.
Yazma T.5.4.7. Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır.
Yazma T.5.4.9. Yazdıklarını düzenler.
Yazma T.5.4.10. Yazdıklarını paylaşır.
Yazma T.5.4.11. Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.
Yazma T.5.4.12. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Yazma T.5.4.13. Formları yönergelerine uygun doldurur.
Yazma T.5.4.14. Kısa metinler yazar. Öğrenciler dilekçe yazmaya teşvik edilir.
Yazma T.5.4.15. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.5.4.16. Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır.
6.SINIF
Okuma T.6.3.1. Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
Okuma T.6.3.2. Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur. Öğrencilerin seviyelerine uygun, edebî değeri olan şiirleri ve kısa yazıları türünün özelliğine göre okumaları ve ezberlemeleri sağlanır.
Okuma T.6.3.3. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.6.3.4. Okuma stratejilerini kullanır. Sesli, sessiz, tahmin ederek, not alarak, soru sorarak, okuma tiyatrosu ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.6.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Söz Varlığı T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
Söz Varlığı T.6.3.7. Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. İsim çekim ekleri (çoğul eki, hâl ekleri, iyelik ekleri ve soru eki) üzerinde durulur.
Söz Varlığı T.6.3.8. İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Söz Varlığı T.6.3.9. İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Söz Varlığı T.6.3.10. Edat, bağlaç ve ünlemlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Söz Varlığı T.6.3.11. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.
Söz Varlığı T.6.3.12. Zamirlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Söz Varlığı T.6.3.13. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte ve buna rağmen ifadeleri üzerinde durulur.
Söz Varlığı T.6.3.14. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. Konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) söz sanatları verilir.
Anlama T.6.3.15. Görselden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder.
Anlama T.6.3.16. Okuduklarını özetler.
Anlama T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.
Anlama T.6.3.18. Metinle ilgili sorular sorar.
Anlama T.6.3.19. Metnin konusunu belirler.
Anlama T.6.3.20. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
Anlama T.6.3.21. Metnin içeriğine uygun başlık belirler.
Anlama T.6.3.22. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.
Anlama T.6.3.23. Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
Anlama T.6.3.24. Metnin içeriğini yorumlar.
Anlama T.6.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar. Metinlerin tema, konu, olay örgüsü ve karakterler açısından karşılaştırılması sağlanır.
Anlama T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder.
Anlama T.6.3.27. Şiirin şekil özelliklerini açıklar. Şiirde kafiye, redif gibi ahenk unsurları üzerinde durulur, bunların türlerine değinilmez.
Anlama T.6.3.28. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
Anlama T.6.3.29. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma üzerinde durulur.
Anlama T.6.3.30. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.6.3.31. Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar.
Yazma T.6.4.3. Hikâye edici metin yazar.
Yazma T.6.4.4. Yazma stratejilerini uygular. Güdümlü, serbest, kontrollü, tahminde bulunma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.
Yazma T.6.4.5. Anlatımı desteklemek için grafik ve tablo kullanır.
Yazma T.6.4.6. Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
Yazma T.6.4.7. Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır.
Yazma T.6.4.8. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.6.4.9. Yazılarında uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır. Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte ve buna rağmen ifadelerinin kullanılması sağlanır.
Yazma T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.
Yazma T.6.4.11. Yazdıklarını paylaşır. Öğrenciler yazdıklarını sınıf ve okul panosu ile sosyal medyada paylaşmaya teşvik edilir.
Yazma T.6.4.12. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Yazma T.6.4.13. Formları yönergelerine uygun doldurur.
Yazma T.6.4.14. Kısa metinler yazar.
7.SINIF
Okuma T.7.3.1. Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.
Okuma T.7.3.2. Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur. Öğrencilerin seviyelerine uygun, edebî değeri olan şiirleri ve kısa yazıları türünün özelliğine göre okumaları ve ezberlemeleri sağlanır.
Okuma T.7.3.3. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Okuma T.7.3.4. Okuma stratejilerini kullanır. Göz atarak, özetleyerek, not alarak, işaretleyerek ve tartışarak okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanmaları sağlanır.
Söz Varlığı T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Söz Varlığı T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.
Söz Varlığı T.7.3.7. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. Oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak ve son olarak ifadeleri üzerinde durulur. T.7.3.8. Metindeki söz sanatlarını tespit eder.
Söz Varlığı T.7.3.9. Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. Fiil çekim ekleri (kip ve kişi ekleri) üzerinde durulur. T.7.3.10. Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder.
Söz Varlığı T.7.3.11. Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar.
Söz Varlığı T.7.3.12. Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. İş (kılış), oluş ve durum fiillerinin anlam özellikleri üzerinde durulur.
Söz Varlığı T.7.3.13. Anlatım bozukluklarını tespit eder.
Anlama T.7.3.14. Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. Anlama T.7.3.15. Okuduklarını özetler.
Anlama T.7.3.16. Metnin konusunu belirler.
Anlama T.7.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.
Anlama T.7.3.18. Metindeki yardımcı fikirleri belirler.
Anlama T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.7.3.20. Metinle ilgili sorular sorar.
Anlama T.7.3.21. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.
Anlama T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar.
Anlama T.7.3.23. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
Anlama T.7.3.24. Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.
Anlama T.7.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar. Bakış açısı ve mesajlar karşılaştırılır.
Anlama T.7.3.26. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
Anlama T.7.3.27. Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. Altını çizmenin, koyu veya italik yazmanın, renklendirmenin, farklı punto veya font kullanmanın işlevi vurgulanır.
Anlama T.7.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Metinlerdeki neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler ve abartma üzerinde durulur. Anlama T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder.
Anlama T.7.3.30. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
Anlama T.7.3.36. Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
Anlama T.7.3.37. Metinde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler.
Anlama T.7.3.38. Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar.
Yazma T.7.4.3. Hikâye edici metin yazar.
Yazma T.7.4.4. Yazma stratejilerini uygular. Not alma, özet çıkarma, serbest, kontrollü, kelime ve kavram havuzundan seçerek yazma, bir metinden hareketle yazma ve duyulardan hareketle yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.
Yazma T.7.4.5. Anlatımı desteklemek için grafik ve tablo kullanır.
Yazma T.7.4.6. Bir işi işlem basamaklarına göre yazar.
Yazma T.7.4.7. Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır.
Yazma T.7.4.8. Yazılarında anlatım biçimlerini kullanır.
Yazma T.7.4.9. Yazdıklarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.
Yazma T.7.4.10. Formları yönergelerine uygun doldurur.
Yazma T.7.4.11. Kısa metinler yazar. Haber metni ve/veya anı yazmaya teşvik edilir.
Yazma T.7.4.12. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.
Yazma T.7.4.13. Ek fiili işlevlerine uygun olarak kullanır.
Yazma T.7.4.14. Araştırmalarının sonuçlarını yazılı olarak sunar.
Yazma T.7.4.15. Yazılarında geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanır. Oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak ve son olarak ifadelerini kullanmaları sağlanır.
Yazma T.7.4.16. Yazdıklarını düzenler. Anlama dayalı anlatım bozuklukları bakımından yazdıklarını gözden geçirmesi ve düzeltmesi sağlanır. Sınıf düzeyine uygun yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
Yazma T.7.4.17. Yazdıklarını paylaşır.
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN