Benim Adım Mülteci Değil, göç etmek zorunda kalan bir anne ve çocuğun hikâyesi.
Çeviren: Aren Turhan
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 32 sayfa, 26 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-80327-1-2
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
549 TL VE ÜZERİ KARGO ÜCRETSİZ!
₺95,00 Orijinal fiyat: ₺95,00.₺61,75Şu andaki fiyat: ₺61,75.
Birlikte yaşamaya dair, sevgi ve empati dolu, ibret verici bir öykü… Çizeri, bu öyküyle Victoria & Albert Müzesi’nin İllüstrasyon Ödülü’ne layık görülmüş. Kitap, savaşı ve göçü, küçük bir oğlan çocuğunun yolculuğu üzerinden anlatıyor.
Bu yolculuk, küçük okurlara ve onların ebeveynlerine, ülkesinden ayrılmak zorunda kalan çocukların toptancı bir bakışla, yalnızca “mülteci” olarak damgalanamayacağını hatırlatıyor. Onlar da tıpkı bütün diğer çocuklar gibi, en az onlar kadar özel ve onlar kadar birbirine benzer… Ve hepsinin birer adı var.
Benim Adım Mülteci Değil adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Benim Adım Mülteci Değil adlı kitabı okuduktan sonra, kitaptan yola çıkarak bu alıştırmaları yapabilirsiniz.
Çeviren: Aren Turhan
Türü: Dünya Masalları
Yaş Grubu: 5 +
Boyutları: 32 sayfa, 26 x 24 cm
İlk Basım: İstanbul 2019
ISBN: 978-605-80327-1-2
BENİM ADIM MÜLTECİ DEĞİL
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Ana Temalar:
Mültecilik, göç, uyum, empati.
Öğretim Programıyla İlişkilendirilebilecek Alt Temalar:
Ahlak, azim, dayanışma, kardeşlik, merhamet, sabır, sevgi, vefa, vicdanlı olmak, yardımlaşma, aile, insan ilişkileri, mekânlar, adalet, barış, bireysel farklılıklar, dayanışma, devlet, eşitlik, hayat becerileri, kardeşlik, toplumsal kurallar, vatandaşlık, bireysel haklar, çocuk hakları, demokrasi, eşitlik, hakkını savunma, insan hakları, merhamet, temel hak ve özgürlükler, heyecan, kaygı, korku, mutluluk, özlem, sevgi, üzüntü, veda, yalnızlık, eşitlik, göç, özgürlük, paylaşma
KAZANIMLAR
BİLİŞSEL GELİŞİM
K1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
G2 Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
K3 Algıladıklarını hatırlar.
G1 Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
G2 Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
K10 Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
G1 Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
K13 Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
G1 Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
G2 Gösterilen sembolün anlamını söyler.
K17 Neden-sonuç ilişkisi kurar.
G1 Bir olayın olası nedenlerini söyler.
G2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
K18 Zamanla ilgili kavramları açıklar.
G1 Olayları oluş zamanına göre sıralar.
G2 Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
G3 Zaman bildiren araçların işlevlerini açıklar.
K19 Problem durumlarına çözüm üretir.
G1 Problemi söyler.
G2 Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
G3 Çözüm yollarından birini seçer.
G4 Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.
G5 Seçtiği çözüm yolunu dener.
G6 Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer.
G7 Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.
DİL GELİŞİMİ
K6 Sözcük dağarcığını geliştirir.
G1 Dinlediklerinde beni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
G2 Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
G3 Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
K10 Görsel materyalleri okur.
G1 Görsel materyalleri inceler.
G2 Görsel materyalleri açıklar.
G3 Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
G4 Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
G5 Görsel materyalleri kullanacak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM
K4 Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
G1 Başkalarının duygularını söyler.
G2 Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
G3 Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
K5 Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
G1 Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
G2 Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.
K6 Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
G1 Haklarını söyler.
G2 Başkalarının hakları olduğunu söyler.
G3 Haksızlığa uğradığında tepki verir.
G4 Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.
K8 Farklılıklara saygı gösterir.
G1 Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
G2 İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
G3 Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
K9 Farklı kültürel özellikleri açıklar.
G1 Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
G2 Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.
G3 Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler
BÜLTENİMİZE ÜYE OLUN